H
H.Stony
Aktives Mitglied
Thread Starter
- Dabei seit
- 27.03.2004
- Beiträge
- 562
- Reaktionspunkte
- 0
Microsoft hat die ARB verlassen. Im zukünfigen Windows werden OpenGL Programme bis zu 50% langsamer laufen -> also werden keine Spiele mit OpenGL Support für Windows entwickelt -> dadurch wird portierung auf Mac und Linux schwieriger.
Außerdem wird dadurch zukünftige Innovation aufgehalten, weil keine Firma (außer Apple) versuchen wird für OpenGL tolle Erweiterungen zu schreiben.
Microsoft tötet die beste/plattformunabhängige super Grafikschnittstelle OpenGL.
Quellen: www.opengl.org, http://www.golem.de/0508/39696.html, http://www.opengl.org/discussion_boards/cgi_directory/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=12;t=000001
Vor allem Mac-Entwickler sollten sich gegen diese Sabotage einsetzen.
What can you do?
Write to your preferred ISV, hardware developer or OEM and tell them to bring this up with Microsoft (e.g. 3Dlabs, ATI, Intel, Matrox, NVIDIA, HP, Dell)
Bring this issue up on other developer and tech-related web sites. If you have a personal blog or podcast, talk about the issue there. Windows Vista might end up being a great product, but not if OpenGL is crippled
Post your comments to this message board (please no Microsoft bashing - Just make it clear that Windows needs to stay a great platform for the OpenGL API and offer any suggestions)
Außerdem wird dadurch zukünftige Innovation aufgehalten, weil keine Firma (außer Apple) versuchen wird für OpenGL tolle Erweiterungen zu schreiben.
Microsoft tötet die beste/plattformunabhängige super Grafikschnittstelle OpenGL.
Quellen: www.opengl.org, http://www.golem.de/0508/39696.html, http://www.opengl.org/discussion_boards/cgi_directory/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=12;t=000001
Vor allem Mac-Entwickler sollten sich gegen diese Sabotage einsetzen.
What can you do?
Write to your preferred ISV, hardware developer or OEM and tell them to bring this up with Microsoft (e.g. 3Dlabs, ATI, Intel, Matrox, NVIDIA, HP, Dell)
Bring this issue up on other developer and tech-related web sites. If you have a personal blog or podcast, talk about the issue there. Windows Vista might end up being a great product, but not if OpenGL is crippled
Post your comments to this message board (please no Microsoft bashing - Just make it clear that Windows needs to stay a great platform for the OpenGL API and offer any suggestions)