Aus altem Wlan-Router einen Accesspoint machen: Konfiguration ?

E

EutinOH

unregistriert
Thread Starter
Dabei seit
07.09.2007
Beiträge
3.694
Reaktionspunkte
3.489
Ich habe mir einen neuen Wlan-Router gekauft, einen Netgear AC750 Modem Router (D6000).
Mein alter Netgear DG834G soll jetzt als Accespoint herhalten.
Ich habe auch schon einige Anleitungen dazu im Netz gefunden, so weit, so gut.
Mein Problem ist nun folgendes: bei allen Anleitungen wird gesagt, das die IP Adresse des zukünftigen Accespoint
ausserhalb der IP Adressen, die mein eigentlicher Wlan-Router als DHCP-Server verwendet, liegen soll.
Der AC750 deckt jedoch alle IP-Adressen ab. Erste IP-Adresse ist 192.168.1.2 und die letzte IP-Adresse ist 192.168.1.254.
Was ist jetzt zu tun ?
 
RTFM:


Manage the DHCP Server Address Pool
By default, the modem router acts as a Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) server. The modem router assigns IP, DNS server, and default gateway addresses to all computers that are connected to its LAN and WiFi network. The assigned default gateway address is the LAN address of the modem router.
These addresses must be part of the same IP address subnet as the modem router’s LAN IP address. The default DHCP address pool is 192.168.1.2–192.168.1.254.
The modem router delivers the following parameters to any LAN device that requests DHCP:
•An IP address from the range that you define
•Subnet mask
•Gateway IP address (the modem router’s LAN IP address)
•DNS server IP address (the modem router’s LAN IP address)
 To specify the pool of IP addresses that the modem router assigns:
1. Launch an Internet browser from a computer or WiFi device that is connected to the network.
2. Type www.routerlogin.net.
A login screen displays.
3. Enter the user name and password for the modem router.
The user name is admin. The default password is password. The user name and password are case-sensitive.
4. Click the OK button.
The BASIC Home screen displays.
5. Select ADVANCED > Setup > LAN Setup.
6. Make sure that the Use Router as DHCP Server check box is selected.
This check box is selected by default.
7. Specify the range of IP addresses that the modem router assigns:
• In the Starting IP Address field, enter the lowest number in the range.
This IP address must be in the same subnet as the modem router. By default, the starting IP address is 192.168.1.2.
•In the Ending IP Address field, enter the number at the end of the range of IP addresses.
This IP address must be in the same subnet as the modem router. By default, the ending IP address is 192.168.1.254.
8. Click the Apply button.
Your settings are saved.
 
Der AC750 deckt jedoch alle IP-Adressen ab. Erste IP-Adresse ist 192.168.1.2 und die letzte IP-Adresse ist 192.168.1.254.

Dann änder es doch ab auf 192.168.1.2 bis 192.168.1.250 ... und nimm die dadurch freie .251, .252, .253 oder .254
 
@roedert
ist nach der Änderung zwingend ein Neustart des Routers nötig ?
 
Ich kenne diesen Router nicht ... ein vernünftiges Gerät kann sowas ohne Neustart. Du solltest aber vorher kontrollieren, ob nicht eine der aus dem DHCP-Bereich nun entfernten Adressen nicht bereits vergeben wurden und noch von einem Client genutzt werden.
 
Du solltest aber vorher kontrollieren, ob nicht eine der aus dem DHCP-Bereich nun entfernten Adressen nicht bereits vergeben wurden und noch von einem Client genutzt werden.

Und wo genau kann ich das kontrollieren ?
 
Ich wiederhole mich nur ungern: RTFM
View Devices Currently on the Network
You can view the active wired devices, 2.4 GHz WiFi devices, and 5 GHz WiFi devices in the
network. If you do not recognize a WiFi device, it might be an intruder. If it is an intruder,
make sure that your WiFi security is set up correctly (see Manage the WiFi Settings and WiFi
Security of the Guest Network) or set up a WiFi access list to secure your WiFi network (see
Set Up a WiFi Access List and Manage WiFi Access).
 To display the wired and WiFi devices:
1. Launch an Internet browser from a computer or WiFi device that is connected to the network.
2. Type www.routerlogin.net.
A login screen displays.
3. Enter the user name and password for the modem router.
The user name is admin. The default password is password. The user name and password are case-sensitive.
4. Click the OK button.
The BASIC Home screen displays.
5. Select Attached Devices.
The Attached Devices screen displays.
Wired devices are connected to the modem router with Ethernet cables. WiFi devices are connected to the modem router through the WiFi network, either in the 2.4 GHz band or the 5 GHz band.
The following table describes the fields on the Attached Devices screen.
In der Tabelle kannst du dann auch die IP eines jeden Geräts sehen - die Geräte müssen natürlich laufen und verbunden sein.
 
Du hast recht - in Zukunft mache ich mir nicht mehr die Mühe, eine im Benutzerhandbuch beschriebene Lösung für solche Fragen hier rein zu kopieren. Der Hinweis, dass das im Handbuch steht sollte eigentlich reichen. Man muss die Faulheit der Leute ja nicht noch fördern, so lernen die ja nix dazu....
 
  • Gefällt mir
Reaktionen: Clovertown, PiaggioX8 und roedert
Du hast recht - in Zukunft mache ich mir nicht mehr die Mühe, eine im Benutzerhandbuch beschriebene Lösung für solche Fragen hier rein zu kopieren. Der Hinweis, dass das im Handbuch steht sollte eigentlich reichen. Man muss die Faulheit der Leute ja nicht noch fördern, so lernen die ja nix dazu....

Und wenn Du es noch so oft wiederholst : RTFM ist definitiv keine Hilfe, aber das wirst Du wahrscheinlich nicht verstehen.
 
Zurück
Oben Unten