Speed Ups für iBooks und PowerBooks stehen wohl so langsam bevor

Diskutiere mit über: Speed Ups für iBooks und PowerBooks stehen wohl so langsam bevor im Mac-Gerüchteküche Forum

1. WBM

WBM Thread Starter MacUser Mitglied

Apple engineers are simultaneously working to deliver updates to the company's iBook and PowerBook G4 product lines, recent information has revealed. Both sets of updates are rumored to be revisions to the currently available products, rather than totally new offerings.

Unconfirmed reports indicated that Apple's PowerBook models will receive faster graphics processors and updated G4 processors with speeds possibly reaching 1.5GHz. A recent report by the Register's Tony Smith indicates that Motorola's PowerPC G4 7447A would likely power the new portables. The chip reportedly adds on-the-fly clock frequency adjustment, allowing system makers to run at reduced frequencies according to workload, effectively increasing battery performance.

Advertisement

Previous reports also suggest that potential cosmetic changes were in the works for the company's 12-inch PowerBook offerings, possibly reducing the thickness of the 'Books. Channel inventory of both the 12-inch and 17-inch PowerBook models are close to depleted in some markets, sources said. Stock of the more recently redesigned 15-inch PowerBook are reflecting much higher figures.

Meanwhile, the company is also said to be readying another slight revision to its consumer iBook laptops. According to an anonymous report, the new units will include a low end 933 Mhz model for $999 and a high end 1.25 Ghz configuration for $1499. Two additional midrange configurations were listed, though it should be noted that all configurations are currently unconfirmed.

Sources were able to confirm that prototypes the new iBook and PowerBooks were seeded outside of Apple, earlier this year. Both of the pre-production prototypes were rumored to be at approximately the same stage in their respective development cycles.

Steht so momentan auf www.appleinsider.com ... klingt doch vielversprechend! Würd mich nur fragen, ob das der Akkulaufzeit der PowerBooks wirklich gut tut, wenn noch ein schnellerer G4 reinkommt.

2. mobis.fr

mobis.fr MacUser Mitglied

so wie ich das verstanden hab, kann das os nun die taktrate oder so beeinflussen
    --> weniger saft wird gebraucht --> längere laufzeit

3. WBM

Wäre ja auf jeden Fall eine sinnvolle Sache. Würde mich allerdings interessieren, ob sich das dann wirklich auf die PowerBooks beschränkt, oder ob die iBooks auch mit dieser Funktion ausgestattet werden.

So langsam kotzt mein PC mich richtig an, beim nächsten Update wird wohl irgendwann ein Mac rankommen, bleibt nur noch die Frage welcher :p, mag ja eigentlich die iBooks gerne.

4. mobis.fr

wie lang sollen die ibooks denn noch laufen ? : ) 5 h sind doch genug

5. KönigDerNarren

KönigDerNarren MacUser Mitglied

Wenn du 5 Stunden schaffst hast du wohl aus versehen nen neuen Prototypen gekauft....5 Stunden schafft kein ibook dieser Welt.....

6. mobis.fr

hab kein ibook

meinetwegen 4h

7. WBM

Warum dann das meines Kumpels? 14" iBook G4, wenn man nicht gerade GarageBand benutzt, sondern nur surft, schreibt o.Ä.

8. HeckMeck

HeckMeck MacUser Mitglied

Also meins hat am Anfang nur mit AppleWorks als Hauptapp und Display auf 3 mehr als 5 Stunden gehalten... ;)

Aber da gibts irgendwo im Forum noch nen Thread zu.

9. WBM

Hast du ein 12" oder 14" iBook? Der Unterschied interessiert mich doch mal, da die beiden ja verschieden starke Akkus benutzen!

10. Sol

Sol MacUser Mitglied

Mein 12" iBook G4 haellt in etwa 3-4 Stunden, man kann gut einen 2 1/2 Stunden DIVX-film schauen ohne danach direkt aufladen zu muessen.

Die Seite wird geladen...