Hotze
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Also....
Ein Contour Shuttle Pro gab es zusammen mit eine Firewire Karte von Hercules in einem Packet günstig zu kaufen.
Contour Shuttle Software für Mac OS X 10.3.x von der Contour Seite geladen und ohne Beanstandung installiert.
Software gestartet, doch hier erscheint gleich der Hinweis "no device found". Andere USB Ports getestet, Rechte repariert usw......keine Änderung.
Im Profil wird auch alles korrekt als Contour Shuttle Pro erkannt. Nur bei keiner Anwendung funktioniert das Teil und die Software erkennt es nicht.
FAQ von Contour gelesen:
Q:
My Shuttle device does not function: when I open the Control Panel it displays the message "No Device Found".
A:
Please try the following:
Check the time and date of the system. It must be set correctly for the following steps to work.
Log in using an Administrator account. The administrator account that you will use for the following steps MUST have a password assigned to it.
Launch "/Applications/Utilities/Disk Utility".
Go to the "First Aid" tab, select the boot disk in the list on the left side of the window, and then click "Repair Disk Permissions".
Wait until the repair process is done- usually takes several minutes.
Launch "/Applications/Utilities/Terminal".
Type "sudo touch /System/Library/Extensions" and hit return.
When prompted for a password, enter the Administrator password (i.e. the password of the Admin account you logged it with).
Restart your Mac.
(For initial testing please plug the Shuttle device directly into one of the USB ports on the system.)
Alles gemacht - aber keine Besserung.
So, eure Hausaufgabe!
Ganz viele richtige Antworten und Lösungsvorschläge, was man denn sonst noch machen könnte, damit das Ding funktioniert.
Vielen Dank für die Aufmerksamkeit....
Ein Contour Shuttle Pro gab es zusammen mit eine Firewire Karte von Hercules in einem Packet günstig zu kaufen.
Contour Shuttle Software für Mac OS X 10.3.x von der Contour Seite geladen und ohne Beanstandung installiert.
Software gestartet, doch hier erscheint gleich der Hinweis "no device found". Andere USB Ports getestet, Rechte repariert usw......keine Änderung.
Im Profil wird auch alles korrekt als Contour Shuttle Pro erkannt. Nur bei keiner Anwendung funktioniert das Teil und die Software erkennt es nicht.
FAQ von Contour gelesen:
Q:
My Shuttle device does not function: when I open the Control Panel it displays the message "No Device Found".
A:
Please try the following:
Check the time and date of the system. It must be set correctly for the following steps to work.
Log in using an Administrator account. The administrator account that you will use for the following steps MUST have a password assigned to it.
Launch "/Applications/Utilities/Disk Utility".
Go to the "First Aid" tab, select the boot disk in the list on the left side of the window, and then click "Repair Disk Permissions".
Wait until the repair process is done- usually takes several minutes.
Launch "/Applications/Utilities/Terminal".
Type "sudo touch /System/Library/Extensions" and hit return.
When prompted for a password, enter the Administrator password (i.e. the password of the Admin account you logged it with).
Restart your Mac.
(For initial testing please plug the Shuttle device directly into one of the USB ports on the system.)
Alles gemacht - aber keine Besserung.
So, eure Hausaufgabe!
Ganz viele richtige Antworten und Lösungsvorschläge, was man denn sonst noch machen könnte, damit das Ding funktioniert.
Vielen Dank für die Aufmerksamkeit....