schlechte ibook-bilanz

Stratistik ebenfalls C´T

Defektanfälligkeit Notebooks:
Acer = 48%
Fujits-Siemens = 48%
IBM = 51%
Apple = 51%
Toshiba = 55%
Compaq = 55%
Sony = 55%
Dell = 69%
Gericom = 71%
HP = 78%

Zufrieden mit der Reparatur:
NOTE
Apple = 1,88
IBM = 1,94
Dell = 2,23
FS = 2,42
Toshiba = 2,70
Acer = 3,50
Compaq = 3,11
HP = 3,16
Sony = 3,50
Gericom = 4,33

Marktanteil:
13 % Dell
12% Apple
11% IBM
10% Gericom
9% Toshiba
8% Acer
7% Sony
5% HP
4% Compaq
4% FS
18% sonstige

So nun soll jeder das für ihn wichtige herauslesen!

so long avalon
 
Die 12% Marktanteil finde ich inreressant. Das bezieht sich wohl auch auf den Notebook Markt.
 
Magicq99 schrieb:
Die 12% Marktanteil finde ich inreressant. Das bezieht sich wohl auch auf den Notebook Markt.

Ja, allerdings. Hat mich auch gewundert, aber da die Daten aus einer PC Zeitung stammen kopfkratz
 
@Magicq99

Ich gebe dir recht, was du Subjektivität und die Markenerfahrung angeht. Vielleicht habe ich auch nur Pech gehabt - wo mir allerdings wiederum Freunde von mir einfallen deren iMac auch schon zur Reparatur musste, aber das ist wirklich eher Subjektiv. Mir gehts auch nicht darum Apple generell schlecht zumachen, bin ja begeisterter Panther User. Allerdings ist mein Eindruck, dass Apple mit wachsendem Erfolgt qualitativ stark nachlässt.

Da die C't Zitate sehr interessant sind aber schon ein wenig verstaubt - hier noch ein paar interessante Gegenteilige Artikel neueren Datums:

Auch wenn das bekannt ist - die Qualität des Online Stores:
Apple places in the middle of the pack for online customer service in Spring 2004, according to a new report from The Customer Respect Group. With a score of 6.6, Apple places slightly below average (6.8) in the Computer Products & Services sector. The study was conducted by "interviewing a

Quelle:http://www.customerrespect.com/

Des weiteren ein sehr interessanter Artikel bezüglich Apple Consumer Verhalten und Qualität:
Quelle:http://www.theinquirer.net/?article=15392
Quote:
First time Mac users, initially wowed by the elegance of OS X are finding out that things are really not that much different on the 'other side.' Fewer viruses? Yes, but also some quality problems that Apple is not always very quick to rectify. Although this particular example has been beaten to death, iBooks are a good example. If large educational orders for these machines were not on the cards, would there have been an Apple iBook logic board warranty extension?
...
Die-hard Mac users are becoming gun shy of 'Revision A' products. Seasoned Mac users repeat this mantra when a new product is released, 'I will wait for the second revision before buying.' This hurts Apple for obvious reasons. Product launches have less initial sales impact than they might otherwise have. Perhaps the PowerMac G5 is an example of this. Just as professionals that relied on Mac OS9 apps ignored OS X, perhaps they have also ignored the new G5 hardware for risk of having hardware problems. To date the hardware problems on the G5 relating to power and FireWire performance have been annoyances, but they hardly inspire the confidence to bank your livelihood on Apple's latest PowerMac. Especially when that two-year-old G4 is working just fine...

(Der Artikel lohnt sich auf jedenfall ganz zu lesen, der Autor ist Mac User- bevor jemand fragt ;)

Eine ältere Nachricht aus dem Dez, bevor Apple sich entschieden hat was gegen die Qualitätsprobleme der iBooks zu unternehmen, siehe auch oben:
Quelle:http://www.theregister.co.uk/2003/12/30/dead_ibook_owners_take_protest/
Faithful Apple users plan to put Quality Control issues center stage at the MacWorld show in San Francisco next week, to highlight a problem that Apple refuses to acknowledge.

iBook owners have been plagued by display problems and logic board failures this year; more than 300 have signed up for a potential class action suit.

Apple insists there are "no known problems" with the iBook, despite hundreds of incident reports to to the contrary. We can vouch that this is an issue from our own experience, as both of The Register's US iBooks have died this year, one after only ten weeks.

Reader analysis over at MacFixit suggests that both cheap shielding materials and basic mechanical design flaws are to blame


wie dem auch sei, es gibt halt genügend neuere Artikel die die fallenden Qualitätsstandards und die Politik des Aussitzens von Apple beklagen.

Gruss
 
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